Injektor Tisztítás

ALAPJÁRAT PROBLÉMA? NEHÉZ INDÍTÁS? GYORSULÁS PROBLÉMA?

Csökkentse a fogyasztást! Kímélje az autója motorját!

Mikor és miért kell befecskendezőt tisztítani?!

A befecskendezőkről:

 

A benzinüzemű autók folyamatos fejlődése révén a motorvezérlés elektronikája majdnem minden paramétert képes ellenőrizni, adott esetben korrekciókkal módosítani. A feladatvégzés az alapja egy sor visszacsatolás, amelyek valós értékeket kommunikálnak az elektronikával. Az üzemelés közben azonban van két olyan tényező, amelyet minden rendszer állandónak
( gyári beállítással azonosnak) tekint: a benzin üzemi nyomása és a befecskendezők (injektorok) átfolyási mennyisége. A benzin nyomáson túl, a szállított mennyiségnek a mérése minden professzionális szervizben ellenőrzött. A hibás működésnél sorra veszik a bajt okozókat pl. egy eldugult szűrő, csővezeték vagy meghibásodott, elkopott szivattyú.

A motorvezérlés kiszámítja a befecskendezendő benzin mennyiséget, ebből a belső tűszelepek nyitásidejét… a tűszelepek viszont néhány tízezer kilométernyi működés után már korántsem egyformák, bennük lerakódások képződnek, ezért azonos nyitásidő mellett különböző mennyiségek kerülhetnek fecskendezésre. A lambdaszabályzásos rendszerek – napjainkban a legtöbb ilyen – elvégzi a korrekciót. A lambdaszonda az egyesített kipufogóban található, így a korrekció is átlagértéket ad. Az eredmény: a hengerek egy része túl dús, más része túl szegény keverékkel fog üzemelni, ennek hatására szegényebb a teljesítmény, emelkedik a reakcióidő, növekszik a fogyasztás. Ritkán jelentkezhet injektor belső mechanikai szorulás is, szerencsésebb esetben zárva marad, az adott henger egyáltalán nem működik, szerencsétlenebb esetben nyitva marad és a hengert megtölti benzinnel.

Befecskendező által okozott tüneti hibák:

  • Alapjárat problémák – ingadozó, henger kihagyás
  • Megnövekedett fogyasztás
  • A motor nem húz, nem gyorsít megfelelően
  • Gyorsulás problémák – henger kihagyás
  • Nem teljesítő  környezetvédelmi határértékek
  • Nehezen indítható motor, henger kihagyásokkal

A megfelelő megoldás:

Az egyik a befecskendezők cseréje. Ennek a költsége nem kevés….napjaink autóihoz központi befecskendezésnél is 50-60000 Forint (ha az a befecskendező külön nem cserélhető, akkor 100-150000), a hengerenkénti befecskendezésnél, négyhengeres autónál legalább 100-150000 forint, s az összeg a hengerek számával arányosan nő. Az injektort egyenként cserélni csak nyilvánvaló hibával javasolt! Általános használattal, amikor egyforma benzinnel üzemeltek, előbb-utóbb a többi is meghibásodik. Kitűnő és megbízható megoldás a befecskendezők egyéni tisztítása. A kereskedelemben kapható tankba töltendő tisztítók vegyi úton csak részleges eredményt érnek el. Továbbá a tisztítás hatásfokáról semmilyen hitelesen ellenőrizhető eredmény a folyamat előtt vagy után nem végezhető el.

Ezzel szemben mi a következőket nyújtjuk:

  • Ultrahangos befecskendező tisztítás jegyzőkönyvvel!
  • Tisztítás ellenőrzés 3 lépésben!:
    1. Befecskendezők ellenőrzése tisztítás előtt: szállítási mennyiség, felhősítési képesség. – Dokumentált eredmények
    2. Ultrahangos tisztítás alap-városi-gyorsítás- menet tesztek alkalmazásával
    3. Tisztított befecskendező ellenőrzése alap-városi-gyorsítás- menet tesztek alkalmazásával. – Dokumentált eredmények
    4. Hasznos tanácsok!A befecskendező kiszerelése ugyan bonyolultnak tűnhet, de általában nem az. Kézügyességgel és némi műszaki tapasztalattal, elfogadható minőségű szerszámok használatával a feladat nem bonyolult.Régebbi autóknál ajánlatos a szorító bilincseket és nyitásra kerülő csavarokat először csavarlazítóval befújni.Vigyázzunk hogy a kiszerelést követően a gyújtást ne aktiváljuk, mert jelentős mennyiségű üzemanyag kerülhet kiömlésre!

      Fontos: Védjük a befecskendező csúcsokat bármilyen odaütődéstől! Amennyiben a tömítőgyűrűk levehetőek távolítsuk el azokat és ne küldjék el a befecskendezőkkel. A le nem vett gyűrűk épségét megpróbáljuk megtartani de felelősséget ezekért nem tudunk vállalni.

      A tisztítást követően a visszahelyezés előtt megfelelő tömítettség érdekében gyűrűk cseréje javasolt!

      A gyűrűk rendkívül széles típuspalettája miatt cégünk új gyűrűk árusításával nem foglalkozik. Nagyobb autóalkatrész forgalmazók, illetve márkaszervizek árusítják a modell specifikus, nem komoly költséget jelentő tömítő gyűrűket.

      Figyelem: Jelenleg kizárólag benzin üzemű befecskendezőket tisztítunk! Dízel befecskendező tisztítását nem tudjuk vállalni!

      Fontos: A gyári folyadék szállítási mennyiségek a tisztítási folyamatban nem mérhetőek. A jegyzőkönyvben feltüntetett mennyiségek idő és fordulat alapúak.

      Tisztítás díja: 1900 FT/befecskendező + ÁFA + szállítási/utánvételi díj 2500 Ft (bruttó)

Fuel-injector

 

 

3mfsc-05

Ágazatok:

404